Triumph este o afacere de familie care are in spate o istorie de 136 de ani. Totul a inceput in anul 1885 cand un tanar imigrant german a ajuns in Anglia. Junele intreprinzator Siegfried Bettmann, pe numele sau, a infiintat la Londra compania de import-export S.Bettmann&Co care avea drept principal obiect de activitate vanzarea de motociclete si masini de cusut, importate din tara sa de origine, Germania.

Un an mai tarziu, Siegfried Bettmann se hotaraste sa schimbe numele companiei si astfel afacerea sa primeste numele de Triumph Cycle Company. 12 luni mai tarziu, in anul 1887, sustinut de de compania Dunlop Pneumatic Tyre Company, Siegfred va inregistra New Triumph Co.Ltd. To in acelasi an intra in scena si Moritz Schulte, conationalul care ii devine asociat lui Siegfried Bettmann. Urmeaza mutarea de la Londra la Coventry, acolo unde incep productia de biciclete, iar in anul 1902 se gandesc sa ataseze acestora si un motor pentru a usura pedalarea.

Trebuie precizat ca primul lor model de bicicleta cu motor avea 2,25 cp, ceva mai mult decat puterea unei carute trasa de doi cai. In primii ani de productie, Bettmann si Schulte au utilizat motoarele si design-ul altor companii, insa din 1904 firma celor doi imigranti incepe proiectele proprii desenandu-si singura modelele. Astfel, in anul 1905, se naste prima motocicleta suta la suta marca Triumph care era utilata cu un motor de 363 cmc si o putere de 3 cp.   

Primul Razboi Mondial este o mana cereasca pentru compania Triumph care se transforma in principalul furnizor de motociclete pentru fortele armate ale Aliatilor. Nu mai putin de 30.000 de motociclete, in frunte cu celebrul model H, au fost trimise pe front unde, gratie utilitatii lor, au contribuit decisiv la cresterea renumelui Triumph drept un producator de motociclete fiabile. Imediat dupa finele primului Razboi Mondial, incep neintelegerile intre cei doi asociati, Brettmann si Schulte, ultimul dorind sa renunte la productia de biciclete in favoarea celei de masini. In anul 1920, dupa ce Schulte parasise deja compania Triumph, Brettmann cumpara falimentarul producator auto Hillman din Coventry, iar trei ani mai tarziu este lansat pe piata primul autoturism Triumph Motor Company.

Triumph devine in scurt timp, pe la mijlocul anilor 20, principalul producator de masini si motociclete din Marea Britanie, cu 30.000 de unitati produse anual. Marea Depresiune care a devastat Europa incepand din anul 1929 nu a ocolit nici compania Triumph care a avut mari probleme de cash-flow, la scurt timp fiind nevoita sa intre in lichidare. Asa cum se intampla de obicei, ghinionul unuia reprezinta norocul altuia! Jack Sangster, fodatorul si proprietarul companiei Ariel Motors cu sediul in Birmingham, speculeaza la maximum situatia si achizitioneaza compania de la Brettmann.

Proaspat aparuta companie Triumph Engineering Company Ltd incepe sa produca motociclete desenate de cunoscutul designer Edward Turner. Acelasi Turner care este “parintele” modelului 5T Triumph Speed Twin care, in anul 1937, avea 500 cc. Un model care, pana in anii 80, a reprezentat sursa de inspiratie si baza tuturor modelelor fabricate de compania Triumph. Este momentul in care, compania Triumph va trece oceanul pentru a participa la deja celebrele curse de motoare organizate in Statele Unite ale Americii dominate de legendarele modele Harley Davidson si Indian. 

Incepand cu anul 1983, Triumph Motorcycles Ltd devine cel mai mare producator de motociclete din Marea Britanie. Triumph Motorcycles Ltd (denumita initial Bonneville Coventry Ltd) este compania infiintata de John Bloor in acelasi an dupa ce a luat in administrare Triumph Engineering.

Cand Triumph Engineering a intrat in administrare judiciara in 1983, John Bloor a cumparat numele si drepturile de fabricatie de la Receptorul Oficial. Pentru ca era dificil sa concureze cu marcile japoneze deja consacrate pe piata la vremea respectiva, Bloor a decis sa relanseze Triumph.

Bloor a început să asambleze noul Triumph, angajând mai mulți dintre foștii designeri ai grupului pentru a începe lucrul la noi modele. Echipa a vizitat Japonia într-un tur al facilităților concurenților săi și a decis să adopte tehnici de fabricație japoneze și, în special, mașini de nouă generație controlate de computer. În 1985, Triumph a achiziționat un prim set de echipamente pentru a începe să lucreze, în secret, la noile sale modele de prototip. Până în 1987, compania finalizase primul său motor. În 1988, Bloor a finanțat construirea unei noi fabrici la un sit de 10 acri (40.000 m2) din Hinckley, Leicestershire. Primele Triumfuri Hinckley au fost produse pentru anul model 1991. Bloor a varsat între 70 și 100 de milioane de lire sterline in conturile companiei între achiziționarea mărcii și echilibrarea în 2000.

În același timp cu creșterea capacității de producție, Bloor a stabilit o nouă rețea de distribuitori de export. El a creat anterior două companii filiale, Triumph Deutschland GmbH și Triumph France SA. În 1994, Bloor a creat Triumph Motorcycles America Ltd.

In ziua de 15 martie 2002, la ora 21:00, în timp ce personalul se pregătea să sărbătorească 100 de ani de la infiintarea companiei, jumătate din fabrica principală, inclusiv zona de asamblare și magazinele, a fost distrusă de un incendiu care a început în partea din spate a instalației. La înălțimea focului, peste 100 de pompieri cu 30 de vehicule se confruntau cu focul. Cu toate acestea, compania, care până atunci angaja mai mult de 650, a reconstruit rapid instalația și a revenit la producție până în septembrie acel an.

În mai 2002, Triumph a început construcția unei noi fabrici de subansamble din Chonburi, Thailanda, pentru a produce diverse componente. O a doua fabrică a fost deschisă în 2006 de Prințul Andrew, Duce de York, unde au fost înființate o instalație de vopsire umedă și o linie de asamblare. O a treia fabrică a fost deschisă în 2007 pentru a include turnare sub presiune și prelucrare la înaltă presiune, iar Triumph a anunțat că se extind pentru a crește capacitatea la peste 130.000 de motociclete. Triumph Motorcycles (Thailand) Limited este o companie deținută 100% din Marea Britanie și are acum aproximativ 1000 de angajați.

În iunie 2009 Digby Jones, baronul Jones din Birmingham, fostul ministru de stat al comerțului, a devenit președinte și a fost anunțat crucerul cu două cilindri Thunderbird de 1.600 cc (98 cu în).

La începutul anului 2011, Nick Bloor, fiul lui John Bloor, a preluat de la Tue Mantoni funcția de CEO al Triumph Motorcycles, iar în 2017 Triumph a deschis un nou centru de vizitatori de 4 milioane de lire sterline, împreună cu o colecție de motociclete Triumph, memorabile și un tur al fabricii. În februarie 2020, s-a anunțat că Triumph va muta restul producției de motociclete pe scară largă, inclusiv liniile de producție Tiger 1200 și Speed ​​Triple către fabricile din Thailanda, lăsând doar construcțiile vamale și prototip specializate ale Triumph Factory în Marea Britanie. departamentul rămâne în Marea Britanie (și 20 de angajați suplimentari au fost angajați în acel departament), au fost anunțate concedieri substanțial mai mari în rândul personalului de producție.

În 2017, veniturile Triumph au crescut cu 22% până la 498,5 milioane de lire sterline, iar acest lucru a crescut profiturile înainte de impozitare la 24,7 milioane de lire sterline, de la 16,6 milioane de lire sterline în anul precedent. [1]

Peste 85% din motociclete sunt vândute acum pe piețele de peste mări, dar cele 9.400 de motociclete vândute în Marea Britanie în 2017 reprezintă un record pentru companie. Bloor a investit peste 80 de milioane de lire sterline în motocicletele Triumph. În timpul recesiunii din 2008, Bloor Holdings – care controlează Triumph – și-a încălcat legămintele bancare, dar a reușit să-și negocieze din nou împrumuturile cu creditorii.

În decembrie 2018, Triumph a anuntat ca va dezvolta o nouă gamă de motociclete cu ediție limitată de înaltă specificație, numită Triumph Factory Custom (TFC). Primul model a fost Thruxton TFC, cu o producție limitată de 750 de unități. În mai 2019, al doilea model, Rocket 3 TFC, a fost introdus la un show de motociclism la Shoreditch, Londra. În noiembrie 2019, Triumph a anunțat un al treilea model TFC, Bobber TFC, la EICMA Motorcycle Show din Milano.
Începând cu sezonul 2019 pentru un contract de trei ani, Triumph este furnizorul de motoare controlate pentru Campionatul Mondial FIM Moto2. Toate echipele Moto2 s-au schimbat de la o unitate Honda CBR600 la un motor cu cilindru triplu de 765cc furnizat de Triumph, care a fost inițial dezvoltat din motorul Street Triple RS, dar cu reglaj de cursă suplimentar care creează o putere maximă de cel puțin 138 CP. Motoarele sunt pregătite de ExternPro, o afacere independentă cu sediul în Spania.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *